Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara??

Home » , , » Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara??
2:02 PM | Aizat Chik Suliman | No comments
salam semua, dah lame aku bercuti seketika berbloging nie but aktive berfacebook :p aku slalu blogwalking yela mencari member2 dan follow back link2 yang aku terima ( evntho follower xsampai 10 orang TT ). aku terbaca di ping blogger di facebook di sini dan ada post yang menarik hati aku untuk membaca. iaitu kes Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara dan mengenai watak utama beliau (di selidik oleh gaysec) Arlene Tan . sebarang penafian dan sebagainya. bagi aku.... aku minat tgk asal usul nyer masalah nie... rupanya makcik ini seorang atheism iaitu personaly ataupun secara berkumpulan untuk tidak mempercayai agama. maklumat atheism nie bleh tgk kamus wiki di sini . 


asal usul atheism nie daripada zaman rome dulu kala pada abad yang ke-18 korang boleh tengok wiki untuk maklumat lanjut. Then apa sebab berlakunya atheism ini. sememangnya berlambak seluruh negara termasuklah malaysia dan singapore. sebagai contoh antara yang sempat capaian adalah Malaysian Atheists, Freethinkers, Agnostics and their friends (mafa) dll...

sebab-sebabnya adalah apabila 

merasakan diri sempurna 

tiada pengangan hidup dalam kehidupan

mengunakan kebijaksanaan yang di anugerahkan oleh tuhan secara tidak menyeluruh mengenai ciptaan / kejadian tuhan.

memilih logikal akal berdasarkan kewujudan manusia seperti idealogi darwin
yang berangapan manusia wujud daripada binatang.

bersambung.....


p/s : memandangkan pos ni akan berpanjang lebar. minta disambung ke bahagian 2 ( kalo hidup dalam sesebuah negara mesti la ikut undang2 supaya...??? )

0 Orang Berkata:

Post a Comment

Apa Kata Anda?